ÇAV BELLA

 

Ülkemiz işgal altında

Dağlara çıkalım

Toplanıp vuruşalım

Savaşalım

Ülkeyi geri alalım

Özgürleşelim

Diyor devrimciler

Haklılar

 

Düşman dolu

Taş sokaklar

Korku kokulu

Emniyetsiz

Kurşun sesinden

Duyulmuyor çocuklar

Bülbüller

Saksağanlar

Görülmüyor pustan

Laleler soğanlar

Güneş ısıtmıyor

Nemli ve soğuk sığınaklar

Ne yesek tadı yok

Sanki birazdan ısıracaklar

 

Hey devrimci

Ne zaman oldu bu işgal

Ne zaman geldi esaret

Kim ördü kafesini

Hangi zamanda

Kim sıktı nefesini

Özgürlük şarkıları derleyecek

Güle nağmeler düzecek sesini

 

Hey devrimci

Ruh ülkemi işgal ettiler

Benim de

Zayıf bir anımda

Görünmez silahlarla

Ateş ettiler

Ardı ardına

Sonra da güldüler

Kahkahalarla

Çocuktum

Onaramadım burçlarımı

Birine koşsam diğeri

Bir türlü ödeyemedim

Ateş edenlere

Borçlarımı

 

Benim esaretim yaralarım

Hiç durmadan kanayan

Seninki de öyle aslında

Devrimci

Yara bere her yanın

Kabuk bağlamayan

Hala taze yangınların

Evde ateş içinde

Karın çocukların

 

Aynıyız işte

Ben de sen de unuttuk evdekileri

Ben içimdekini

Sen evindekini

Daha kolay geldi

Daha şaşalı göründü

Daha çok sevdik

Öbür mahalledeki devrimleri

 

Biliyor musun devrimci

Nasıl ateş ediyorlar bana

Nasıl işgal ediyorlar ruh ülkemi

Nasıl örüyorlar kafeslerini

Etrafıma?

Suçlamalarla

Karalamalarla

Bakışlarla

Kaçışlarla

Gülüşlerle

Alaylarla

Tehditlerle

Görüyor  musun?

Esir oldukça sevileceksin

Diyorlar

Ne kadar merhametsizce

 

Aynıyız devrimci

Özgürlük dağda

Önce dağa çekilmekle

Yalnızlaşmakla

Tefekkürle

Başbaşa kalmakla

Başla

 

Emin ol devrimci

Dışarıda bir dünya yok

İşgal içerde

İşgal bedende

Ruh ülkeni tutamıyorlar kafeste

Çekebilirsek bedeni

Sen de ben de

Açarsak kaleyi

Çekilirsek kenara

Çaresizler

İşgalciler

 

Başkalarını öldürerek

Savaş kazanmak mı?

İntihar ederek hesap sormak mı?

Bomba atarak

Bildiri okuyarak

Yürüyerek

Koşarak

Mümkün değil be devrimci

 

Gel bi gel

Hele dinle

Kulak ver

Özgür kuşlar varmış Hindistan’da

Dünyanın başka uçlarında

Köşelerinde kıyılarında

Haber göndermişler

Dışarıda değilmiş savaş

içerdeymiş

Devrim öldürerek değil

Ölerekmiş

Öldürmek esaret

Asıl ölmek

Özgürleşmekmiş

                                                                         Faik Özdengül

ÇAV BELLA” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

