GÖLGE KAHRAMAN

 

 

Masanın altında

Gözlerini kırpmış

Elleri kulağında

Çömelmiş korkuyla

Sırtını dönmüş

Olana

Ve olacak olanlara

 

Çocuk kalmış ruhu

Masanın altında

Öfkesi kursağında

Kalıbı ise dışarıda

Öğrenmiş ikiye ayırmayı

Kendini

Çocuğu hızlıca

Masanın altına

Göndermeyi

Dayanıp beklemeyi

Saldırgan

Masaya yönelmesin diye

Göze alamadığından

Ufaklığı

İncitmeyi

 

Öğrendiği yöntem bu

Çocukluk zamanından kalan

Başka çare yok mu

Gölge kahraman?

Var duydum okudum da

savaşmaktan

Öğrenip talim etmeye

Yetmedi zaman

 

Gel kahraman

Kendi başına olmaz bu

Kalıbını sok

Masanın altına

Ört üstünü çocuğun

Önce bir ısınsın

İnansın sana

Birlikte yalnız kalın biraz

Ağlayın

Ayrı geçen zamanlarınıza

Sonra da

Evin dışına

Güvenli bir zamanda

 

Birlikte nefes alın

Herkesten uzak

Sadece ikiniz azıcık

Baş başa kalın

Hikayelerinizi anlatın;

Kalıbın ve ruhun

Tek başına

Güvensiz

korkuyla

Geçirdiği  anları

Diğeri olmadan.

 

Her biriniz dinleyin

Sadece dinleyin

Diğeri anlatırken

Yargılamadan,

Suçlamadan.

 

Korkuyorsunuz

biliyorum

Endişelenmeyin geçecek

Söylüyorum,

Gökkubbe

Daha güvenlidir

Masanın yerine.

Yalnızlık tercih edilir

Aşağılıkların sevgisine

                                                          Faik Özdengül

GÖLGE KAHRAMAN” üzerine 2 yorum

  1. Şu ‘aşağıların aşağısı’ halen dönüyor amma, O istemezse yaprak kımıldamıyor:)

    “Sen atmadın Ben attım” ‘diyor’ bugünlerde..Duydukça çok hoşuma gidiyor.

Bir Cevap Yazın

