Cuma Ve Berat

Hem cumanız hem Kandiliniz mubarek ve mesrur olsun arkadaşlar, bu gün önce Berat Gecesi duasını kaynaklardan edindiğim bilgiye göre aktarmak isterim Şöyle ki: Peygamber sav bu gecede şöyle dua etmiştir:
“Allahım, azabından affına, gazabından rızana sığınırım, Senden yine Sana iltica ederim. Sana gereği gibi hamd etmekten âcizim. Sen Kendini sena ettiğin gibi yücesin.”
yine bazı büyükler de şöyle dua etmişler:
“Allahım, şayet ismimi saîdler defterine yazdıysan, orada sabit kıl. Şayet ismimi şakiler defterine yazdıysan oradan sil. Çünkü Sen buyurdun ki, ‘Allah dilediğini
siler yok eder, dilediğini de sabit bırakır, Levh-i Mahfuz Onun katındadır.”
yine bu gece ile ilgili Hz Aişe şöyle anlatır:
-“Ya Aişe, bu gecenin nasıl bir gece olduğunu bilir misin? Bende
-“En iyisini, Allah ve Resulü bilir.” Dedim. Şöyle buyurdu:
-“Bu gece şaban ayının yarısıdır. Dünya işleri ve kulların işleri bu gece Yüce Hakka arz edilir. Bu gece cehennemden azat edilenlerin sayısı; kelb kabilesinin koyunları sayısı kadardır. Bu gece bana izin verir misin”?
-“Olur” dedim. Kalkıp namaza durdu. Ayakta durması hafif oldu. Fatiha suresini okudu; sonra da küçük bir sure okudu. Gecenin yarısına kadar secdede kaldı. Daha sonra ikinci rekata kaktı. Ayakta iken, birinci rekatta okuduğu kadar bir şey okudu. Sonra yine secdeye vardı. Bu secdede dahi, tan yeri ağarıncaya kadar kaldı. Secdede o kadar kaldı ki, bunun için Yüce Allah ruhunu aldı sandım. Bana gelmesi uzayınca, kendisine yaklaştım. Hatta ayaklarına elimi sürdüm. Hareket ettiğini görünce rahatladım. Secdesinde şöyle dediğini işittim:
“Azabından affına sığınırım. Dargınlığından rızana sığınırım. Senden sana sığınırım. Şanın yücedir. Sen kendi zatını övdüğün gibi, seni övemem…”
Sonra kendisine sordum: “Ya resulullah, bu gece secdende bir şeyler okuduğunu duydum. Bunları daha önce okuduğunu hiç duymamıştım. Böyle demem üzerine, bana sordu: “Sen onları öğrenebildin mi”? Bu sorusuna karşılık: “Evet” deyince, şöyle buyurdu:
“Onları hem sen öğren, hem de başkalarına öğret.”
Ümitsizliğe kapılmamanızı ve O ndan istemeye devam etmenizi rica ederim hem kendiniz hem hepimiz hem herkes için ısrarla istemeye devam edelim lütfen
ZÜMER 53. De ki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir.
Sakın Meyus olma, feryada istimdada yetişen Allah’a feryad et. Mesnevi.
bir de bugün hürmetine Sadi Şirazi’den bir hediye vermek isterim size:
Kaybolan Yusuf döner gelir Kenan’a;
Üzülme.
Bir gün döner hüzünler kulübesi gül bahçesine;
Üzülme.

Ey gamlı gönül;
İyileşirsin nasıl olsa.
Getirme aklına kötü şeyler.
Bu perişan başın da gelir hale yola,
Üzülme.

Ey güzel sesli bülbül;
devam edersen çimen tahtında kalmaya,
yine başına çiçekten güneşlik takarsın;
Üzülme.

Şu kısa ömrümüzde felek
dönmezse bir iki gün muradımızca,
gerçekleşmezse arzularımız,
devam etmez ya bu hep böyle;
üzülme.

Umutsuzluğa kapılırım deme!
Gayb âleminin sırlarını bilmiyorsun çünkü.
Perde arkasında,
nice gizli oyunlar var.
Üzülme.

Hey gönül;
söküp götürse de yokluk seli varlığımızı,
Üzülme.
Nuh gibi kaptanın var;
Üzülme.

Batarsa deve dikenleri her yanına
Giderken Kâbe yolunda
Üzülme.

Olsa da konak yerleri tehlikeli,
Olsa da menzilin uzak,
bitmeyen yol yok,
Üzülme.

Bir yanda dosttan ayrılığın acısı,
Bir yanda rakîbin rahatsız edişleri.
Biliyor bunların tümünü
halleri değiştiren Tanrı.
Üzülme.

Ey Hâfız,
Düşmüyorsa dilinden dua, Kur’ân,
Çekilmişken fakr köşesine, halvete,
gerçekleşecek arzuların;
Üzülme,
üzülme,
üzülme.

dualarınızda yer alabilmek dileğiyle hayırlı kandiller
Faik Özdengül
Cuma Ve Berat” üzerine 2 yorum

  1. Şirazi’nin şiirini bilmiyordum,
    Buradan alıp, gözümün önüne koyasım var:)

    Allah’a emanet olun, ruha ilaç gibi geldiniz yine.

    Kandiliniz kutlu olsun.

  2. artık üzülmüyorum,çünkü benim bir rabbim var ben onunum benim sahibim o bana neylerse güzel eyler’e inanıyorum( bu güne kadar da öyle zannediyordum) ama sayenizde içselleştirmeye çalıştıgımı zannediyorum çükü artık hiç birşeye eskisi gibi bakmıyorum nerden biliyorsunun diyeceksiniz çünkü herkes bana kızıyor ve eskisi gibi olmdıgımı söylüyor çoğuda hastalıgıma veriyor fakat öyle degil. allahı biliyorum ,bıçagında kesici oldugunu biliyorum,bıçagı koluma sürmüyorum fakat gelenin ondan degil sebeblerden diye hiddetlenip arıza çıkarıyorumdum. artık öyle yapmamaya çaba gayret gösteri yorum rabbim gayretimi görünce iyi anlıyayım diye soruları zor yerden soruyor muhakkak benim için hayır vardır.

Bir Cevap Yazın

